Taka nazwa...

Dlaczego "adameria"?

Zaraz, zaraz... to się kojarzy ze słowami: cafeteria, drogeria, pasmanteria, fanaberia, kokieteria, histeria, itp.
W tej witrynce - ma prawo.
Będzie raczej okołomuzycznie. Choć nie zawsze,
a na dodatek widziane subiektywnie.
Zapraszam. Każdego kto tu zajrzy - pozdrawiam. Wszak ważne jest podzielenie się... z Wami.A na koniec - postaram się nie wymądrzać. Uda się:-)?

wtorek, 8 grudnia 2009

Drakka jest super czyli o co tu chodzi

Pismo dla grzeszników.  Taki jest podtytuł czasopisma, które jest mi bardzo bliskie z wielu względów. Po pierwsze opisuje ono rzeczywistość muzyczną, którą "kupuję" nieomal w całości. Po drugie, co może jest ważniejsze, dotyka tych tematów (nie tylko muzycznych), które są istotne z punktu widzenia chrześcijaństwa, czy też człowieczeństwa w ogólności. Poza tym redakcja czyni to w sposób nowoczesny. Głównym adresatem jest młoda część społeczności, ale myślę, że autorzy absolutnie nie wyznaczają granic wiekowych.



Tzw. numer zerowy ukazał się jakiś rok temu. W tym numerzy poza wieloma ciekawymi artykułami, np. o subkulturze "emo" i wywiadami, np. z Budzym jako dodatek pojawia się CD z muzyką hip-hopową. Przy czym raperzy nawijają śmiało o Bogu, relacjach z Nim, a w jednym z utwórów nawet łączą siły. Niemniej jednak nie chcę się rozpisywać, ponieważ to nie jest to ostatni numer tego czasopisma.

Kolejny, numer pierwszy, jest równie ciekawy, jeśli nie ciekawszy od swojego poprzednika. Przewodnim tematem tegoż numeru czasopisma jest problem dość słabawego uczestnictwa płci brzydkiej w życiu Kościoła. Hasło "Dlaczego chłopaki nie płaczą i nie lubią chodzić do kościoła" przewija się m. in. w wywiadach. A w związku z powyższym hasłem, wywiadem-wizytówką jest chyba ten z Muńkiem Staszczykiem. Rozmowa spora i nawet jeśli ktoś z Was nie ma możliwości nabycia czasopisma, to można ze strony drakki ściągnąć sobie tzw. e-zin z zapisem video spotkania z Muńkiem. Pamiątek z tego wywiadu jest więcej, ponieważ na stronie flickr dodatkowo można obejrzeć foty (jedno ze zdjęć poniżej). Nie sprawdzałem e-zina, ale powinna być tam również rozmowa z Natalią Niemen. Stąd wniosek, że Drakka nie jest pomyślana tylko i wyłącznie jako magazyn w celu uskuteczniania lektury, ale tworzy się do tego całe zaplecze. I słusznie.

W  samym czasopiśmie można znaleźć również takie smaczki, jak rozmowa z ACTE. Czy wiecie co to jest parkour? Moją uwagę przykuł artykuł o emtiwizacji czyli swoistym , zaprogramowanym i sterowanym odgórnie ogłupianiu widzów przez niektóre media. Ponadto  można znaleźć rzetelne recenzje, np. o płytach NLM czy TGD oraz na deser kolejno wywiady: z Podolem, z x. egzorcystą Rafałem Wronieckim, króciótki z o. Janem Górą i z Danielem Dębniakiem. O wywiadzie z x. Rafałem napiszę tylko tyle, że poruszane są takie kwestie, z których jako zwyczajni śmiertelnicy nawet nie zdajemy sobie sprawy.

Jak to powiedziano w spocie poniżej Triquetra i Ox obchodzą swoje dziesięciolecie. Dlatego, oprócz wywiadu z Kubą, można znaleźć opisy wydawnictw Triquetry na płytach kompaktowych, z rejestracją koncertu włącznie. A propos, koncert na DVD sam opisywałem na tym blogu, ale mój wpis jest mniej krytyczny od tamtej profesjonalnej recenzji.  Zdanie "o trajektorii lotu" z powodu słabej możności czytania się zapisu na elektronicznych urządzeniach nieźle mnie rozbawiło. Przy okazji pozdrawiam Kubę!



Kolejnym pozytywnym aspektem jest obszerny wywiad z Danielem z OX-a, który mówi np. o jesiennym święcie piwa w Bawarii i kulturze picia. Uzupełnienie stanowi płytka Ox zatytułowana "Ten" (a jakżeby inaczej), ale to już wymaga osobnego mojego wpisu. Przy okazji pozdrawiam Daniela!
Skoro o pozdrowieniach mowa, to poniżej pozdrowienia od Muńka dla...  Kończąc tym youtubem chciałem tylko napisać, że głównodowodzącym całego projektu jest x. Przemek "Kawa" Kawecki. Choć czasopismo ukazało się w wakacje, to dziękuję, że realizuje się taki pomysł, a ja mam o czym myśleć w ten adwentowy czas. Część artykułów można czytać kilkakrotnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz